חפש בבלוג זה

יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

לחמניות דוקאן


מאוד לא אופייני לי בחודש וחצי האחרונים, אבל היום אני רעבה כל היום.
מסתובבת סביב המטבח, מחפשת ישועה.
אמורה לאכול היום רק חלבונים (אני בשלב השיוט, יום PP), ואיכשהו לא מסתדר לי.
בצר לי פניתי לחפש איזה מתכון שיציל את מצבו הקולינרי של היום הזה, ומצאתי מתכון ללחמניות, הישר מהאתר הזה:
לטובת המתעניינים, אני מביאה אותו כאן. אפיתי, יצא סבבה (וגם מעט עבודה, כמו שאני אוהבת).
מצרכים:
5.5 כפות של סובין שיבולת שועל
1 גביע יוגורט טבעי (150 מ"ל) – הגביעים שיש לי הם של 200 מ"ל, השתמשתי בחלק, ואכלתי את השאר J)
1 כפית אבקת אפיה
1 כף קמח תירס (אני השתמשתי בקורנפלור כי זה מה שהיה לי בבית, למרות שנראה לי שקמח תירס יתאים יותר)
1 ביצה
מלח ועשבי תיבול לפי הטעם
ההכנה:
בקערה מערבבים מחצית מכמות הסובין עם היוגורט, ומשהים במקרר ל 10 דקות (ברור שקיצרתי, אני רעבה...)
בינתיים טוחנים את שאר הסובין לאבקה (לי יש מטחנת קפה, תיק תק)
מוסיפים לתערובת היוגורט את אבקת הסובין, אבקת האפייה, הקורנפלור והביצה. מוסיפים גם מלח ועשבי תיבול.
מחממים התנור ל 170 מעלות, וקדימה לאפיה –
שימנתי בספריי תבנית של 6 מאפינז,  ומזגתי את התערובת לששת השקעים.
20-25 דקות בתנור, זה מקבל יופי של צבע ותופח קצת.
ריח טוב בכל הבית.
מוכן.
על פי הכמויות - בגלל כמות הסובין יש כאן שלוש מנות – כלומר אם הכנתם כמוני, 6 לחמניות, מותר לאכול שתיים היום ואת האחרות להקפיא למחר ומחרתיים.
אני מכניסה אותן תכף למקפיא, ואדווח על ההפשרה, אבל אני מניחה שיהיה סבבה.

את השתיים של היום אכלתי, כמובן. הכי כיף טרי.
אכלתי עם קוטג' כי אני חורנית, אבל אין לי ספק שזה יכול ללוות בהצלחה יתרה סלט טונה, סלט ביצים או כל מנה מושקעת אחרת.
תכל'ס – זה יצא ממש כמו לחם.
לכו על זה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה