חפש בבלוג זה

יום רביעי, 8 בינואר 2014

ובגלל זה כל הזמן מתקלקל לי הלק בציפורניים...

קצת יותר משבע שנים אנחנו גרים בבית הזה, ומהרגע הראשון שראינו אותו ידענו שזה הבית המושלם עבורנו.
כשנכנסנו לגור פה, הבאנו צבעי שצבע עבורנו את כל הבית, וזה בעצם השיפוץ היחידי שעשינו כאן.
המטבח היה סבבה, המזנון המובנה בסלון היה סבבה, וגם כל השאר היה בסדר גמור.
כמו תמיד, כשאתה קונה בית, אתה דוחק את יכולותיך הפיננסיות עד הקצה ולכן שיפוץ שלא היה הכרחי לא עמד בכלל על הפרק.

מאז עברו שבע שנים, שבהן עשינו צבע בחדרים פעם או פעמים וקצת תיקוני צבע פה ושם, אבל לאט לאט התחלתי לראות יותר ויותר את המגרעות.
הדברים הקטנים האלו שבא לך לשנות - והיו כאלו הרבה.
הוילונות בסלון, הארונות במטבח, הצבע על הקירות. אוסף של פרטים קטנים שכל פעם שניסיתי לחשוב עליהם קיבלתי בילבול וחרדה, והבנתי שאין לי תקציב להיכנס למהלך שיפוצי, לצערי (מסתבר שיכולות פיננסיות נשארות בעייתיות גם שבע שנים אחרי, כמעט כמו עודפי משקל אחרי לידה :) )

לפני כמה חודשים הגעתי לנקודת רתיחה, והחלטתי שמספיק לקטר, ויאללה, לעשות.
היה לי ברור שאת העבודה עצמה אני אעשה בעצמי, לפחות את הרוב, אבל אני צריכה עזרה בהכנת תכנית עבודה וסדר ברעיונות.
ככה הגיעה לכאן סיון קונוולינה.
חיפשתי המלצות בפייסבוק אצל אנשים שעבדו איתה, וגם יצא שבאותו שבוע קראתי את הכתבה הזו ואהבתי את הסגנון.
יצרתי קשר עם סיוון ושאלתי אם תהיה מוכנה להגיע רק ליעוץ, שזה פרויקט קצר, וגם אין לו תמונות של לפני ואחרי שאפשר להשוויץ בהן (לפני דווקא יש, תכף תראו...). 
סיון היתה כאן במשך שעתיים, בהן סיפרתי לה על המשפחה שלנו, סיירנו בבית, ואמרתי בדיוק מה מפריע לי, וגם פה ושם מה שהיה לי בראש כרעיונות בסיסיים.
סיון עשתה לי שיקוף מעולה של הבעיות (צרות של עשירים כמובן) ואז התחלנו את הסיבוב מחדש, עם מחברת ביד, כשסיוון מדברת ואני מנסה לרשום כל מילה שיוצאת לה מהפה.

השעתיים האלו היו ההשקעה הטובה ביותר שיכולתי להשקיע בבית ובעצמי.
בסיומן - היו לי חמישה עמודים מלאי המלצות, טלפונים, ומספרים של גוונים מהמניפה.

מאז - אני מקדישה כל דקה פנויה שיש לי לבית.
בפוסטים הבאים, אני אנסה לתאר את ה"לפני" ו"אחרי", כולל הערכת זמן ומחירים, ויש לי שתי מטרות -
בראש ובראשונה - לחלוק. אני יודעת שכשהפרויקט הזה הסתובב לי בראש - חיפשתי כל שביב מידע או רעיון איך לעשות שינוי משמעותי - בלי לפתוח קרן השתלמות או לשבור קירות.
וחוץ מזה - כדי לעשות לעצמי סדר - מה וכמה עשיתי - וכמה באמת זה עלה לי.
אני מניחה שיהיו פה כמה וכמה פוסטים על דברים קטנים - ואני מקווה שבסוף התהליך יהיו תמונות נפלאות של אחרי, כדי שגם סיון תוכל להשויץ :)
אז בינתיים, זה מה שהיה לפני:

הסלון, אחרי שזרקתי את הוילונות הישנים של איקאה


המטבח שלי (ואני בכלל רציתי מטבח בצבע שמנת...)
יאללה, בפוסט הבא - אינטימיות! אני מראה לכם את הקיר של המטבח :)

תגובה 1:

  1. את מאמינה שרק עכשיו נתקלתי בפוסט הזה??? איזה כיף היה לקרוא את זה! מרשה לי לצטט?

    השבמחק