חפש בבלוג זה

יום רביעי, 29 בינואר 2014

שמות על הקירות

כשסיוון אמרה לי לצבוע את הקיר של המטבח בכחול, היא מיד הצביעה על הקיר שמולו ואמרה - "וזה - צהוב!"
אמא שלי ואני החלפנו מבטים.
מה פתאום צהוב?
אני מאוד אוהבת צבעים באופן כללי, ואין לי שום דבר רע להגיד על שום צבע, חוץ מצהוב.

הוא חזק, תובעני, ושתלטן.
אני אף פעם לא לובשת צהוב, כי כשאני לובשת אותו, אני נראית חולה וצהובה בעצמי.

קיר צהוב זה דומיננטי, ובמיוחד שסיון פסקה שלא רק מעלה המדרגות צריך להיות צהוב, אלא כל הקיר של פינת המשפחה.

זה לא היה קל, אבל החלטתי לא להתווכח.
הסיבה שבגללה הזמנתי את סיוון היתה כדי לקבל פעם אחת דעה ורעיונות של מישהו אחר.

אז קיבלתי, והקיר הצהוב נראה אפילו טבעי שם, בפינת המשפחה.

ישבתי על הספה (שעוד מעט תקבל ריפוד חדש) והסתכלתי על הקיר. גדול וצהוב.

ואז ראיתי באינטרנט את זה:
נהדר, נכון? זה מהאתר הזה

אני יודעת שאפשר להשיג אותיות כאלו גם בארץ, ואפילו בעברית (אצל irregular trend) אבל אני, כמו תמיד, רוצה בגודל מסוים, בפונט מסוים, ובצורה מסויימת...
וגם אוהבת לעשות דברים בעצמי.

אז קודם כל - רשימה של כל השמות שלנו, התלבטות קלה לגבי הכלבה והחתול (החלטתי שלא), ואז קישקושים על דף נייר.
המטרה היתה לסדר את השמות כמו תשבץ, משתלבים אחד בשני אבל לא נוגעים מעבר לאותיות המשותפות.
אני חושבת שאולי יש משפחות שבהן יהיה קשה מאוד ואולי אפילו בלתי אפשרי, במיוחד כשהשמות קצרים - אבל כאן סוף סוף לליאור היה יתרון בזה שיש לה חמש אותיות בשם :)
התחלתי מליאור, ועליה בניתי את כל השאר, בהתחשב בעובדה שהקיר רחב, ורציתי את כל העניין פרוש לרוחב.

אחרי שהייתי מרוצה מהסידור, התלבטתי לגבי האותיות. חיפשתי קצת בחנויות יצירה, עד שמצאתי שבלונות של אותיות (בדרך כלל מוכרים את זה לגננות) גודל של 10-15 ס"מ, ובפונט כתב יד, כמו שאני אוהבת (כאמור, רציתי מראה של תשבץ ממולא בכתב יד ולא של שבץ-נא).
יחד עם האותיות קניתי גם גיליון של מפל, שזה פלסטיק בעובי של מ"מ בערך, שמגיע בגיליון כמו בריסטול, וממנו עשיתי שבלונה לציור הריבועים - היה לי חשוב שהם יצאו אחידים ובמרווחים אחידים, ולכן הכנתי שבלונה של ריבועים בגודל 15*15 (לפי האותיות, קודם קניתי את האותיות!). השבלונה נראתה כך:

סליחה על השירטוט החובבני, העיקר הכוונה :)

סימנתי את הקוים בעיפרון ובמדויק על המפל וחתכתי עם סכין יפנית טובה וסרגל ממתכת.
לפי התכנית של האותיות ואחרי מדידה קפדנית על הקיר (שלא כל העסק יפול לי לתוך הפתח של המזגן...), הדבקתי את השבלונה לקיר עם מסקינגטייפ, והתחלתי לעבוד. בצבע לבן צבעתי עם רולר על השבלונה לפי הריבועים שהייתי צריכה, ואחרי שזה קצת התייבש העברתי את השבלונה הלאה. כדי לשמור על המרווחים בכל שלב הקפדתי שאחד מהריבועים של השבלונה יוצמד לריבוע שכבר צבעתי על הקיר.
אחרי שכל זה היה מוכן והתייבש (זה לקח יומיים של הזזת השבלונה ממקום למקום והמתנות לייבוש), עברתי לאותיות.
עם צבע אקריליק שחור צבעתי את האותיות אחרי שהדבקתי אותן במסקינגטייפ למרכזי הריבועים הלבנים. כדי לקבל צביעה אחידה, בלי מריחות ובלי לצאת מהקווים של השבלונה, עבדתי עם ספוגית של מייקאפ. טבלתי בצבע, הורדתי עודפי צבע על צלחת חד פעמית מחוספסת, וטפחתי על השבלונה.
יצא מושלם, ואיפה שלא - תיקנתי קלות עם מכחול וצבע לבן אחרי שהכל התייבש.
לסיום סיומת, השתמשתי בספרות מתוך סט של אותיות מתגרדות שהיה לי בבית, והוספתי לריבועים מספרים - לפי בני המשפחה, זאב ראשון, אני שניה, והילדים - לפי הסדר.

הנה, זה מה שיצא:


ואפילו בתקריב זה נראה טוב :-)


אני מאוהבת בזה, יצא ציור קיר נהדר, ומתאים בדיוק לאוירה המשפחתית של פינת המשפחה.
בקרוב אוסיף כמה תמונות קטנות שיתנו נקודות של צבע בין האותיות. מבטיחה לצלם שוב.
ואגב, הקיר שממול בפינת המשפחה - קיבל לפי ההוראות צבע תכלת.
הנה, כאן:


הקולאז' של התמונות המשפחתיות היה שם קודם, הוא פשוט נראה הרבה יותר טוב על הקיר הצבוע, ומזמין להוסיף אליו עוד תמונות... בקרוב...

ולסיכום - כרגיל - כמה זה עולה לנו:
סט שבלונות אותיות בגודל 15 ס"מ (שיכול לשמש אותי עוד בהמשך, כמובן) - 45 שקלים
גליון מפל - 6 שקלים
כל השאר - היה בבית, למעט הצבעים לקיר שנרכשו על פי ההנחיות של סיון, וכאמור עולים בסביבות 70-60 שקלים, תלוי בבסיס.
אקריליק היה לנו בבית (נו מה, זה בית של בוגרת מגמת גרפיקה...)

4 תגובות:

  1. זה נראה מעולה.
    אני גם רציתי לצבוע את הקיר בצהוב את הקיר של הסלון, אבל בעלי הטיל וטו....
    כבר קניתי צבע והכל...
    השבוע הוא אמר לי תעשי מה שאת רוצה.
    אז נראה לי שבקרוב גם הקיר שלי יהיה צהוב.
    אהבתי את הרעיון של האותיות....
    ביצוע מקסים.
    אפשר לגם לאמץ?

    השבמחק
  2. נהדרת, נהדרת!!! איזה כיף!!! את פשוט מופלאה!

    השבמחק