חפש בבלוג זה

יום שני, 19 בנובמבר 2012

פרויקט המשרד הירוק - מתחילים?


כחלק מעבודתי כרכזת פרויקט הקמפוס הירוק בטכניון, אני עוסקת הרבה בתיאום והובלה של פרויקטים, ולא תמיד (מספיק) במעשים. כדי לתת קצת כלים ולא רק קשקשת, הייתי רוצה להשתמש בבלוג, ולהעלות כאן מדי פעם כמה טיפים ירוקים, כיצד לעשות שינוי - קטן אבל משמעותי, בסביבת העבודה שלנו, המגורים והלימודים. 
הפוסטים האלו מפורסמים גם בפייסבוק של "קמפוס ירוק טכניון", אבל אם כבר אני יושבת וכותבת, למה שלא כולם יהנו?
במסגרת שיטוטי ברשת, מצאתי באתר הקמפוס הירוק של אוניברסיטת הרווארד את תכנית "המשרד הירוק" שמיועדת לעשות בדיוק את זה. לעודד אנשים לעשות שינוי בסביבת העבודה שלהם.
אני בטוחה שתוכלו למצוא כמה רעיונות שימושיים בתכנית הזו, ואפילו ליישם את חלקם לא רק במשרד - אלא גם בבית או במעונות.
התכנית מבוססת על יישום בשלבים, כך שלא צריך לעשות הרבה בבת אחת. כל פעם קצת. 
בדיוק באופן הזה אני מתכוונת להעלות את הטיפים כאן - כל פעם - עוד משהו קטן.

התכנית נותנת גם ניקוד לכל שלב, ומי שמצליח לבצע את כל העצות - מקבל דירוג. 

בינתיים - למי שמדגדג לו באצבעות להתחיל, 
ועד שנהפוך את היוזמה הזו למשהו גורף וטכניוני - בואו נתחיל בקטן. 
התכנית עוסקת בתשעה היבטים שונים, בכל תחומי החיים:


  1. אנרגיה
  2. מיחזור
  3. הפחתת פסולת
  4. פירסומים
  5. פגישות וארועים
  6. תחבורה
  7. מטבחונים
  8. רכש
  9. שיתוף פעולה


כל אחד מההיבטים הללו מיושם בארבעה שלבים. על כל שלב, מקבלים כוכב (ירוק, כמובן)
אז כמו שאתם רואים, יש הרבה עבודה.
אתם מצטרפים אלי? אני מתכוונת ליישם במשרד שלי.
אשמח לשמוע אם הצטרפתם, ואם תשתפו בחוויות וניסיון.

בהצלחה לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה