חפש בבלוג זה

יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

הולנד למשפחות

מתישהו לפני כמה חודשים הבנתי פתאום שניצן בצבא, ליאור ממילא בחו"ל ונפתח פה חלון הזדמנויות של נסיעה עם הצעירים. שני שליש משפחה, בגילאים שאפשר לתמרן בינהם ולא לנסות לתפוס הכל בבת אחת.

לפני שנים נסענו עם הגדולות, כשהן היו בנות 5 ו- 2.5.
זו היתה הנסיעה הראשונה שלנו, והיה לנו מרגש וכיף ממש.
מאז פגשנו כבר כמה פעמים את דוכן ביקורת הדרכונים (אם כי לא מספיק, זה אף פעם לא מספיק), וזאב אפילו חזר פעם עם ניצן להולנד (ארוע משפחתי משולב עם בת מצווה של הילדה).

כל זה היה לפני שידענו שזה יהיה מין חופש כזה שבו רק נרצה לברוח מכאן, ושהציפייה לחופשה הזו תהיה מה שיחזיק אותנו שפויים במשך חודש וקצת.

בסוף זה הגיע, ואפילו לא ביטלו לנו את הטיסה.


אני מניחה שהרוב כאן כבר היו בהולנד, או שמעו המלצות וכו', ולכן אחסוך מכם את פרטי הפרטים.
לא שהייתי בכל העולם, אבל בחיי שבהולנד אי אפשר לפספס. הכל קרוב, הכל ידידותי, הכל טעים, כולם מדברים אנגלית ומסביב לכל זה האוויר כל כך נקי שם, כי גשום רוב הזמן ואין לאבק צ'אנס להצטבר.

התאכסנו כל השבוע בפארק נהדר ומומלץ עד מאד - De Eemhof, ואם אתם במקרה נוסעים לשם יש לי כמה המלצות חשובות -
1. להזמין מראש אופניים לכל השבוע למרות שזה די יקר. אין כניסה עם האוטו והבקתה רחוקה מהשער (אלא אם כן השגתם מראש בקתה קרובה, כמובן)
2. להביא איתכם כמה דברים ממש חשובים שלא כדאי לקנות שם - מלח, סוכר, שקיות זבל וסנדויץ', והכי חשוב מהכל - טבליות למדיח. מקבלים שלוש, וזה ממש לא מספיק למשפחה לשבוע.
3. אל תוותרו על יום בפארק עצמו - פארק המים המהמם והכיפי (והמחומם, כמובן), רכיבה על אופניים בסביבות הפארק, למרינה ולשבשבות הרוח...


ובנוגע לבילויים? אטרקציות? קודם כל קנו או השאילו את הספר "המשפחה המטיילת". אין לי מניות וגם לא אחוזים, אבל תאמינו לי, שווה כל שקל. שלנו היה מושאל, אז תצטרכו לשנורר ממישהו אחר :)

יום 1: אוטרכט
מוזיאון הרכבות היה נהדר, במיוחד לילדים שדוברים ולו מעט אנגלית. אם לא - מתרגמים להם וזה לא נורא.
תקנו כרטיס מוזיאונים, זה ישתלם בהמשך!
אם לא היינו ממהרים למפגש משפחתי היינו מחנים את האוטו ומסתובבים קצת ברגל. מהחלון של האוטו זו נראית עיר מקסימה ויש בה עוד המון אטרקציות מומלצות.
לנו לא היה זמן, כי בערב אכלנו במסעדה מטורפת ומומלצת מאוד - אכול כפי יכולתך עם מיליון סוגי מזון וידידותית עד מאוד לילדים, וכשאני אומרת ידידותית אני מתכוונת שהיה שם שולחן עם גומיות ונולים של גומי לום לעבודת יצירה חופשית, ומטבח לבישולים עצמאיים לילדים, וג'ימבורי לקטנים.... הנה, זה כאן. אנחנו אכלנו בסניף של אוטרכט אבל יש גם סניף באמסטרדם. בפעם הבאה :)



יום 2: המוזיאון הפתוח וארמון הט-לו
אם אתם בהולנד עם הילדים - אתם רוצים לנסוע למוזיאון הפתוח (נכון קניתם כרטיס מוזיאונים אתמול?!)
אם יש לכם יום שמש, אז בכלל שיחקתם אותה.
בבקשה אל תוותרו על החצר המרכזית עם האופניים המוזרים והמאפייה עם הלחם המתוק ליד. אם התעייפו לכם הרגליים, קחו את הרכבת הפנימית.

ליד המוזיאון יש גן חיות שאומרים שהוא מדהים אבל אנחנו ויתרנו, ונסענו לארמון. קצת התברברנו ולא נשאר לנו הרבה זמן, אבל מכיוון שהיה לנו כרטיס מוזיאונים (מי חופר??) זה היה משתלם בכל מקרה. זה כמו ארמון ורסאי רק עם פחות זהב ונצנצים. ארמון עם חדרים של מלך אמיתי, גן מהמם עם סימטריה ומזרקות. בקיצור - נכס נחמד. יש לאן לשאוף (ומעכשיו גוזמים את השיחים בגינה עם מספרי ציפורניים)


יום 3: נשארנו בפארק
היה שווה וכיף לקחת יום הפוגה, אבל האמת היא שחיכינו לחברים שלנו שהיו אמורים להגיע באותו יום אחר הצהריים :)
יש בפארק המון אטרקציות לילדים ולמי ששוהה שם שבוע יש אפילו השתתפות בחינם בחלק מהם. מודה שלא זרמנו עם זה, בשבילנו מספיק אטרקציה לרכב על אופניים כל המשפחה יחד...



יום 4: אמסטרדם
ויתרנו מראש על אטרקציות עם תור (במאדאם טוסו היינו בניו יורק, על בית אנה פראנק ויתרנו - זאב היה שם בזמנו עם ניצן ואמר שלא שווה את התור). האכלנו יונים בכיכר, הוצאנו הון על מעילי רוח בביינקרופ, טיילנו ברגל הרבה וקצת הלכנו לאיבוד (ואני כמעט נפלתי למים תוך כדי ניווט במפה, לקול הצלות הילדים) ואז שטנו בסיור מודרך בתעלות. כיף גדול לילדים שמדברים אנגלית ומבינים לפחות חלק מההסברים, אפשר לתרגם לשאר, או סתם לתת להם לקשקש, כי כולם ממילא עם אוזניות...
לגבי החניה - יש המלצות בספר, אנחנו חנינו ליד האצטדיון האולימפי. הגענו קצת מאוחר אז החניון היה מלא - אבל ההולנדים מסודרים. כולם עומדים בתור, וברגע שיוצאת מכונית מהחניון השער נפתח ונותן למכונית אחת להיכנס. אמנם לקח חצי שעה מעל התכנית, אבל חנינו + כרטיסי נסיעה לתחבורה הציבורית במחיר סבבה.


יום 5: אפטלינג
טוב, ברור שאפטלינג. נעליים נוחות, חטיפים ושתיה, לא לפחד מתורים ו... לחזור להיות ילדים ליום אחד. אנחנו קנינו כרטיסים מראש באינטרנט, חסך לנו איזה רבע שעה של תור בקופה, ואני חושבת שגם המחיר היה יותר טוב.


יום 6: האג
יש לנו חבר טוב בהאג (עם תינוקת חדשה ומהממת) אז לא היתה שאלה אם נוסעים או לא, ובכל מקרה יש המון מה לעשות שם, אנחנו בחרנו שתי אטרקציות - מדורדם כמובן, ותכף אתייחס, ומוזיאון אשר.
המוזיאון מהמם ואל תיבהלו אם הילדים משתעממים בקומה הראשונה, זה הולך ומשתפר והקומה העליונה בכלל להיט (אם נשברים תעלו ישר לשם). ותסתכלו קצת מסביב, זה ארמון נהדר והנברשות מדהימות...


משם הלכנו ברגל (!) עד מדורדם, זה קצת רחוק אבל לא רצינו להמר ולהזיז את האוטו.
גם למדורדם קנינו כרטיסים מראש וגם שם זה חסך לנו קצת תור, אבל זה כלום לעומת מיליוני האנשים שהיו בפנים... מזל ששרון צילם תמונות מזוית לא שגרתית אז לא רואים שהיה עמוס...


יום 7:
בערב טסנו חזרה אז לא רצינו להעמיס - עזבנו את הפארק ב 10 בבוקר, ונסענו לטירת מוידן - קרובה ממש ובדיעבד התבררה כבחירה מעולה לחצי יום של זמן משובח. מקום נפלא, טירה אמיתית ושמורה להפליא, עם סיור מודרך ולא מודרך, וגנים נעימים ממש.

משם היו לנו עוד כמה שעות עד הטיסה אז החלטנו ללכת על שופינג, שזה משהו שכמעט לא עשינו עד כה. לפי ההמלצות בספר נסענו להופדורפ, שזה כבר ממש 10 דקות משדה התעופה, ויש שם את אחד מאזורי הקניות הגדולים שראיתי מעודי. חייבת להודות שבלי הנחיית המקומיים כנראה שהיינו הולכים שם לאיבוד אבל היתה לנו הנחייה וליווי צמוד, והריצו אותנו מחנות לחנות ככה שהספקנו יפה ממש בהתחשב בזמן המוגבל שהיה לנו. מצאתי את זה בחיפוש ברשת, אולי יכול לעזור במשהו, אבל לי היה עוזר לפנות למקום הזה קצת יותר זמן (נכנס לרשימה של "בפעם הבאה", ואולי בלי הילדים...)

לסיכום, היה לנו שבוע נפלא, מזל גדול עם מזג האוויר וטיימינג מעולה לשבוע של התאווררות מהקיץ הזה.
המלצה אחרונה חביבה - למי שנוסע עם ילדים - הכנתי מראש חוברת הפעלה תוצרת בית למעין וגם לחברה שלה. אפשר להכין את זה לכל יעד, כמובן, ואצלינו זה היה שוס גדול ומעין הקפידה לכתוב ולתעד את המסע כמעט כל ערב.
מצאתי קלסר מקרטון וציירתי עליו, מעין צבעה את הציור ביום הראשון.

הקלסר הכיל חוצצים כמספר הימים, ובכל יום מין יומן מסע שכזה:

ויחד עם היומן גם דפי פעילות - צביעה, או תפזורות ותשבצים (כולם בנושא הולנד ועם השמות של המשפחה והחברים), טריוויה על הולנד להיכרות על היום הראשון (תודה, ויקיפדיה), ועוד, ככל העולה על הדעת.

יחד עם זה הוספתי בסוף הקלסר שקיות עם חומרי יצירה, דפים צבעוניים ומדבקות, ואפילו גומיות של גומי-לום בצבעי הדגל ההולנדי (שהזמנתי מראש מאי-ביי במשהו כמו 5 שקלים). זהו. כל מה שצריך זה קלמר (ולא לשכוח את המספריים לשים במזוודה ולא בתיק גב)
בסופו של דבר הנסיעות היו די קצרות ורגעי המשבר מעטים, אבל כל ערב כשחזרנו לבקתה מעין הקפידה לכתוב ולצייר, ולהדביק מזכרות בקלסר. ממש ערכה לבלוגרית מתחילה :D

קיצר - יאללה, לתכנן את החופשה הבאה...

3 תגובות:

  1. איזה פספוס, היינו בהולנד לפני חודש....
    חלק עשינו וחלק לא...
    אולי לפעם הבאה בעוד המון המון שנים :)

    נראה שנהנתם מאוד, והיומן הוא רעיון מעולה!!

    השבמחק
  2. רעיון מדליק!
    נוסעים להולנד עוד חודש עם שלושה ילדים ובהחלט אאמץ את רעיון הקלסר!!!

    השבמחק
  3. רעיון מדליק!
    נוסעים להולנד עוד חודש עם שלושה ילדים ובהחלט אאמץ את רעיון הקלסר!!!

    השבמחק