חפש בבלוג זה

יום ראשון, 9 בספטמבר 2018

יכול להיות שהבית שלנו הוא לא באמת "שלנו"?

כבר ראש השנה, קשה להאמין. עברנו כבר כל כך הרבה מאז פסח, כשחזרנו - ובתכלס - עוד לא עברנו כלום.

כשסיון הגיעה אלינו הביתה מיד אחרי הנסיעה, סיפרנו לה כמה אנחנו אוהבים את הבית, וכמה נמאס לנו ממנו.
כמה הוא מושלם בשבילנו, וכמה בעיות יש בו שאנחנו לא מצליחים לפתור.
הסברנו בדיוק למה כן, וגם במדוייק למה לא.
וסיון אמרה לי משהו שהיא כבר אמרה לי בעבר, בפעם הקודמת שבה היא היתה פה:
"כשאתם גרים בבית שלא אתם עיצבתם, אתם כאילו גרים בבית של ממישהו אחר".

12 שנים שאנחנו גרים בבית של מישהו אחר.
המטבח מתוכנן לפי ההרגלים של מישהי אחרת.
הרהיטים שלנו - אבל מסודרים לפי המחשבה של מי שגר כאן לפנינו.
התאורה - במקומות שבהם הבעלים הקודמים של הבית מיקמו אותה.
מה הפלא שזה לא בדיוק אנחנו?

אז מה השלב ראשון? מודד. מודד שצריך להגיע ולייצר שירטוט מדויק של הבית לפי מה שיש בשטח.
כשהתקשרתי אליו לקבוע הוא שאל מה גודל הבית, כמה קומות וכמה חדרים.
עניתי בזהירות, כי ידעתי שבטלפון זה נשמע דבר אחד, אבל כשהוא יגיע - מחכה לו פה משימה קשה.
או כמו שהוא אמר: "מי שתיכנן את הבית הזה היה קצת שיכור, לא?"

כן. טיפה.
קירות אלכסוניים, נישות מוזרות ועוד הפתעות.
המדידה לקחה שעה וחצי יותר מהצפוי, ועלתה 1,000 שקלים יותר :)
אבל התוצאה - שירטוט מדוייק של הבית, ואפשר להתחיל לעבוד.

מצ"ב קומת כניסה, ויש לנו ארבעה מפלסים...

עם השירטוטים האלו ויחד עם סיון ישבנו, ושוחחנו מחדש על כל חלל וחלל בבית. מה יש בו כעת, ומה היינו רוצים שיהיה בו בעתיד. בדימיוני ראיתי איך סיון מפעילה את כישוף העיצוב, ומייצרת עבורנו תכניות לבית חדש לגמרי, שלא נצליח להכיר בכלל אחרי השיפוץ.
בפועל - הגענו לשבת איתה על התכניות וההצעות, וגיליתי, למרבה ההפתעה, שמה שיש לי עכשיו זה לא רע בכלל.
מכיוון שהחלטנו מראש שקירות אנחנו לא שוברים (כמעט), כי חלוקת החדרים למעשה מתאימה לנו מאד, גילינו שחוץ מכמה שינויים מינוריים - זה בעצם כן הבית שלנו.
לא חייבים לשנות בכוח את מה שעובד לנו טוב, נכון?
אז אם נתעלם רגע מה"הלבשה", העיצוב והצבע - היו לי ממש כמה בקשות קטנות.
אני רוצה שהכיריים, שהיום נמצאים במקום שרואים ישירות מהסלון, יזוזו מקו החזית למקום מעט מוסתר יותר.
אני רוצה שבסלון הרהיטים יסובבו כך שלא תהיה חסימה של המרחב לכיוון הכניסה (וזה אומר להזיז את הטלויזיה, לא פשוט עם חלונות הענק שלנו על שניים מתוך שלושה קירות).
אני רוצה להחליף חדרים בין ניצן למעין (סליחה ניצן, מבטיחה שהחדר החדש יהיה קטן אבל מושלם).
ויש לי כמובן כמה דברים שאני רוצה לעשות אחרת בחדרי האמבטיה...

את כל הבקשות האלו, ואחרי עבודת שיעורי בית מאומצת של כולנו -   סיון הופכת באורך פלא לתכניות, רשימות, הנחיות ושירטוטים.
בשירטוטים זה נראה כאילו לא שינינו הרבה. אבל יש דברים שלא רואים בשרטוט...

והדבר העיקרי שלא רואים בשירטוט הז את הבלגן שלנו. החיים, אתם יודעים. ארונות מלאים, מדפים צוברי אבק, ספרים שאיש אינו קורא, ציוד ששכחנו שיש לנו. מאות אלפי פריטים שלכולם יש מקום איחסון, כשהבית מסודר הוא דווקא נראה סביר...

הבעיה, שבשביל לשפץ בית - צריך לרוקן אותו...

וכאן מתחיל האתגר האמיתי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה