חפש בבלוג זה

יום שישי, 17 בפברואר 2012

סוד הגן הנעלם









כבר שבוע אני חושבת כל הזמן מה לכתוב בפוסט יום ההולדת של ליאור.
סיפורי הריון ולידה זה כל כך גיל 6,
סיפורי ילדות מביכים זו לא אופציה, הילדה תסיר אותי מרשימת החברים שלה,
מחמאות והשתפכויות סנטימנטליות לא יעברו הפעם, כולם כבר יודעים שהיא מושלמת, לפי הפוסט הזה,
מה נשאר לי?

לשלוח אותך, ילדה שלי, אל הגן הנעלם שלך.


את כל חיינו אנו מעבירים בגן. כמו בטבע, גם בגינת חיינו אנו מוקפים ביופי, פריחה וליבלוב.

העצים שסביבנו נותנים לנו משענת וביטחון,

צמחי המרפא מביאים לנו נחמה ובריאות,



התבלינים מוסיפים טעם לחיינו,



הירקות והפירות עורכים סעודות על שולחננו,



והפרחים ממלאים את עיננו בצבע, את אפינו בניחוח משכר, ואת ליבנו באהבה.


לעיתים מתחלפות העונות, מצב הרוח מתהפך, והצבע הופך חדגוני ושומם. בימים האלו קשה לנו לצאת אל הגן, אבל אנו יודעים שאין ברירה. על מנת לשמר את הקיים ולשמור על המשכיות אנו חייבים לצאת, גם בחורף, לנכש עשבים, ליישר ערוגות, לנקז שטפונות...

כל ילדותך, ילדה שלי, את חיה איתנו, בגן משפחתי שלנו.
אנו רוצים להאמין שאת חווה בו, כמונו - אהבה, שותפות, שמחת חיים ואושר, אך גם אחריות, הרגלים, חלוקת נטל ומשמעת.

יש לי תחושה, ביום הולדתך ה - 15, שהגיע הזמן שלך להתחיל לחשוב ולתכנן את הגן נעלם שלך, ולפצח את סודו.
את לא לבד, את יודעת.
לעולם אנו מלווים אותך בעזרה, בעצה, בניסיון חיינו.
לעולם תוכלי לסמוך על אחיותיך ואחיך, על משפחתך וחבריך טובים שיתנו יד ויעזרו כאשר הזמנים קשים, ויבואו להנות איתך בימים הטובים.

חשבי על הגן שלך, יקירה שלי.
דעי שכאשר את נוטעת עץ - עליך לעבוד קשה, ולחכות שנים רבות בסבלנות - אך מצילו ופירותיו תהני כל חייך.
דעי שכאשר את זורעת ירקות - אולי תתלכלכי בבוץ ותעבדי קשה - אך התמורה לא תאחר להגיע.
דעי שכאשר את בוחרת לזרוע פרחים - מובטחת לך הנאה ואושר שילווה אותך בימים, ויפיץ ריח טוב, אשר ינעים את שנתך בלילות.


אני יודעת שאת יכולה.
את מוכיחה לי מדי יום - וכשאני צופה בך אני יודעת שעשינו עבודה טובה.

יום ההולדת שלך עבר,
ואני מאחלת לך שנה מופלאה עד יום הולדת הבא!

* התמונות הנפלאות בפוסט זה מתוך הפייסבוק של life is beautiful, שמקשט לי את הקיר של הפייסבוק מדי בוקר בצילומים מרהיבים. נסו ותהנו :)
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה