חפש בבלוג זה

יום שלישי, 12 ביוני 2012

אופנה אקדמית

כבר הרבה זמן אני מבשלת את הפוסט הזה, והפעם החלטתי שהגיע זמנו.
אני מתחילה בדיסקליימר אודות ההכללות שתקראו מייד, ומתנצלת קולקטיבית בפני כל מי שלא מסכים עם המיון הרדוד המתואר להלן.
 
מי שמכיר אותי ואת קורות חיי יודע, שבמהלך שנים ביליתי משהו כמו 15 שנה בין שבילי הטכניון, ואני עדיין שם.
לאורך השנים יצא לי להיחשף גם לאוניברסיטאות אחרות, ובכל פעם שאני מבקרת בקמפוס אחר אני שמה לב לעובדה המדהימה שהאווירה והסטודנטים בקמפוס שונים ממקום למקום.
הראו לי צילום של סטודנט, ואומר לכם מאיזו אוניברסיטה הוא מגיע.
אז הנה המיון שלי לסטודנטים באוניברסיטאות ישראל. לא סקרתי מכללות, עימכם הסליחה :)

הטכניון - טוב , זו לא בעיה, תזפזפו לפרק האחרון של "היפה והחנון", בחלק של החנון. כן. יש דברים כאלה, והם מסתובבים בחופשיות ברחבי הקמפוס. סתורי שיער, עקומי משקפיים, מבולבלים ושקועים בפתרון של שיעורי הבית האחרונים בפיזיקת הקוונטים. לעולם אין לדעת מתי תגיע לפתע ההארה לפתרון. יש גם מעט בנות בטכניון, רובן לובשות "תמנון" (יש חנות בבית הסטודנט. תלבושת אחידה).

אוניברסיטת חיפה - לאוניברסיטת חיפה יש שער, ובשער שומר. לפעמים נדמה לי שהשומר בודק את אישורי הכניסה של כלי הרכב וגם את גובה העקבים וכמויות הג'ל בשיער. בנות שאינן טופפות על עקבים במכנסי סקיני אינן בנמצא, ולכל הבנים יש ג'ל בשיער. רובם לא מדברים עברית. אני מניחה שזה חשוב, כי לעולם אין לדעת אם לא בדיוק כרגע עובר מולך חתן פוטנצניאלי.

אוניברסיטת תל אביב - טוב, כאן זה תל אביב, כן? כולם מתוקתקים, בבגדי מותגים וחולצות מכופתרות. צועדים בשבילי הקמפוס במראה מוקפד, כי לעולם אין לדעת מתי תגיע ההזדמנות העיסקית הבאה.

אוניברסיטת בר אילן - טוב, כאן אתם לא צריכים אותי - חצאית ג'ינס ארוכה וכיסוי ראש אופנתי, כיפה סרוגה וציציות מציצות. ספר תהילים קטן תמיד בשלוף, כי לעולם אין לדעת מתי הקב"ה עשוי להתפנות להקשיב לתפילותיך.

אוניברסיטת באר שבע - כאן אני הכי אוהבת לבקר. זה תמיד עושה לי את זה. קודם כל, יורדים מהרכבת ומקבלים את החום ויובש של המדבר לפנים. זה בכלל איזור אקלימי אחר ממה שיש לנו כאן, בצפון ובמרכז. אחר כך הולכים על גשר ארוך עם קקטוסים ממוספרים לצידו, והדבר הראשון שרואים מהקמפוס זו הבריכה. הסטודנטים בבאר שבע לובשים גופיות ושרוואלים, או שמלות חוף מטריקו עם כפכפי הוואיינס, וכמעט לכולן מציץ בגד ים מתחת לשמלה. לעולם אין לדעת מתי יתבטל שיעור וכולם יקפצו לבריכה.

תובנות לגבי מוסדות אקדמיים שלא סקרתי יתקבלו בברכה:)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה